pátek 29. srpna 2008

Electra Glide

Zase jedna vydařená akce.

Kdo by neznal jedno z nejkrásnějších letadel na světě. Lockheed L-188 Electra je čtyřmotorový dolnoplošník, který svou konfigurací připomíná Iljušin Il-18. Zásluhou nejen mojí létala celé prázdniny do Prahy každý pracovní den v 06:55. Moje část zásluhy spočívá v tom, že posílám věci DHL a tahle firma nasmlouvala Atlantic Airways, která jako jedna z posledních provozuje Electry ve verzi F. F jako frachťák.

Jenže v DHL někdo rozhodl, že když něco funguje, tak se to musí změnit. Tudíž k nám Lady E, kráska v nejlepších letech, přestává létat. Nahradí ji jakýsi An-26 společnosti Exin. V době, kdy tohle píši stojí Lady E na stojánce u ČSA Cargo, čeká na večer, aby se pod příkrovem soumraku rozloučila s Prahou a vydala se na dlouho cestu do Almeiry. Pokud někdo budete chtít, plánovaný odlet je 21:05, můžete ji zkusit vyfotit.

Já to zkusil ráno. Budík začal řinčet o půl šesté. Jakožto typ, který standardně vstává okolo deváté jsem byl poněkud zmatený (spát jsem šel o půl čtvrté). Z pelechu jsem se vykopal v rekordním čase. Vzbudil jsem se až na Vinohradské a zjistil jsem, že řídím auto. Krátký telefon na ATIS automat potvrdil, že se létá na 24/06. Jako ideální bod pro fotografie jsem vybral místo severně od RWY24. Zaparkoval jsem u hřbitova v Kněževsi půl hodiny před plánovaným přistáním.

Při vystupování z auta jsem zaslechl zvuk turbovrtulového motoru - jenže zas takový odborník, abych poznal Allison T56 od Pratt & Whitney Canada 127 zase nejsem. Nicméně doufaje v to, že slyším dobíhající motory nějakého zatoulaného ATR jsem se vydal na pole zaujmout co nej nej místo v očekávaném davu. Dav čítal tři osoby.


No a jak jistě všichni tušíte, nebylo to zatoulané ATR, Electra stála u ČSA Cargo, protože přiletěla o půl hodiny dříve. Výsledkem akce jsou tedy cekem nanicovaté fotky sedmtřisedmičky a jednoho Avra 700, příšerně zablácené boty, hnusná snídaně v KFC a jeden dosti nevrlý a nevyspalý člověk.



P. S.: Fotky L-188 jsou například na Airliners.net.

Žádné komentáře: